Monday 1 December 2014

SEASONAL THOUGHTS

Desember er allerede her, og min første årstid her i London er over. Høsten har alltid vært min minst favoritt årstid hjemme, med så mye regn og vind ute, kaldere og mørkere dager, og ikke mye å gjøre. Høst i London derrimot, har vært en favoritt. Været har vært så fantastisk disse månedene, og det føles nesten som jeg ikke har opplevd noe regn enda. I tillegg føltes det ut som det var varmt ute helt til slutten av oktober, noe jeg virkelig ikke er vandt til. Min daglige spasertur fra Barnes Station til universitetet mitt, og tilbake igjen, har vært høydepunktet mange dager, med fargerike blader "snøende" fra himmelen og solskinn hele veien. Jeg er ekstremt takknemlig for denne fantastiske starten på livet mitt her i London, og jeg kan ikke vente til å se hva neste årstid bringer.

Etter tre (!) måneder her uten en eneste hjemtur, har hjemlengsel egentlig ikke vært noe problem, men etter sist fredag har jeg begynt å se veldig frem til en liten hjemtur. Mens jeg gjorde litt julehandel og pynting på fredag, før turen gikk til Winter Wonderland, begynte lengselen til jul hjemme å komme sigende. Med så mange juleminner og tradisjoner med familie og venner hjemme, var det noe med det å hørre julemusikk og å se julepynt overalt som fikk meg til å savne hjemme. Jeg har alltid elsket jul (litt for)mye, og for meg er det noe med lyden, lukten og smaken av jul, som minner meg om hjemme. Jeg ser nå veldig fram til en pause fra universitetet og London, og å ha noen fine uker hjemme i Norge, om ikke så altfor lenge. (ohmygod jeg beklager hvis norsken min er dårlig, jeg skriver på engelsk først, åsså føler jeg alt blir rart på norsk. anbefaler å lese på engelsk, føler det høres bedre ut.)

December is already here, and my first full season living here in London has now come to an end. Autumn has always been my least favorite time of year back home, with so much rain and wind outside, gradually colder and darker days, and not much to do. Autumn in London though, has been my favorite yet. The weather has been so great these last months, and it feels like I have almost not experienced any rain. In addition it felt like it was warm outside almost till the end of October, something I am really not used to. My daily walk from Barnes Station to my university, and back again, has been the highlight of many days, with "snowing" colorful leaves and sunshine. I am extremely grateful for this amazing start to my new life here in London, and I can not wait to see what the next seasons will bring. 

After three months here (yes, three months!) without going back home once, feeling homesick has not really been a problem at all almost, but since last Friday I am now starting to really look forward to going back home. While doing some Christmas shopping and decorating on Friday, before going to the christmassy Winter Wonderland, the feeling of missing christmas times back home started creeping on me. With so many great christmas memories and traditions from back home with my family and friends, something about hearing christmas music and seeing all the decorations made me feel home a lot. I have always loved christmas a little too much, and there is something so special about it. To me, christmas has its own sound, taste and smell, and it all makes me think about home. Even though I am enjoying the christmas decorations and traditions here in London, I am now really looking forward to a break from university and London, and having a few weeks back home in Norway in two weeks time! 


FOLLOW ME ON BLOGLOVIN

No comments:

Post a Comment