Wednesday 29 October 2014

INSTA MOMENTS

London har så mye fint over alt jeg ser, og jeg elsker å ta bilder av det. Ideelt sett ville jeg tatt med meg speilrefleksen min over alt, og ta bilder hver gang noe inspirerte meg, men de fleste dagene er det dessverre ikke tilfellet. Noe jeg alltid har med meg derrimot, er mobilen min, som hver dag fylles opp med nye bilder. Selvfølgelig ender mesteparten av de opp med å bare ligge i kamerarullen, men mange av de legger jeg ut på instagramkontoen min! Ofte når jeg er et sted, før jeg får sjangsen til å se gjennom, redigere og laste opp bildene fra kameraet mitt, instagrammer jeg noen raske bilder. Derfor har jeg mange iPhone/instagram bilder fra mange av blogg-innleggene jeg skriver, for eksempel fra restauranter jeg skriver om, eller andre typer Londontips. Selv om jeg ikke liker å poste iPhone bilder for ofte (du ser den store kontrasten fra de store og klare kamerabildene mine...) tenkte jeg å begynne med å legge inn et lite "instamoment" nederst i innlegg, siden jeg ofte tar helt andre bilder med mobilen enn med kameraet mitt. Jeg skal starte med det fra nå av, men jeg har og oppdatert noen gamle innlegg - noen av de mest populære etter jeg flyttet til London - med instamoments, som du kan se nedenfor. (Trykk på bildene for å komme til de originale innleggene).


London has so much prettiness everywhere, and I love taking photos of it. Ideally I would bring my DSLR Camera with me everywhere, and take a few quick shots whenever something inspired me, but on most days that is not the case. What I always have with me though, is my phone. My phone is being filled up with lots of new photos - every day. Of course most of them I never do anything with, but many of them end up at my instagram account! Often when I am somewhere, before getting the chance to look through, edit and upload my photos from my camera, I instagram a few quick photos. Therefore I have a lot of iPhone/ instagram photos from the posts I later write and publish on my blog, like for instance when I write about a restaurant or any other kind of London Tips. Even though I do not like posting iPhone photos regularly (you can see the contrast from my usual big and clear camera photos...) I thought about starting to post a "instamoment" at the end of each post, since I often take completely different photos on my phone, in contrast to my camera. My posts from now on will include a "instamoment" (when possible), but I have also updated some older posts with it - some of my most popular posts since I moved to London - with instamoments, which you can see underneath. (Click at the photos to see the original posts).


Instamoment from "Our Apartment":  Details from our second IKEA trip

Instamoment from "Franco Manca":  Our delicious (one heart shaped) pizzas

Instamoment from "Notting Hill":  The beautiful yellow bike (I have so many iPhone photos from Notting Hill!)

Instamoment from "My favorite restaurant in Covent Garden":  Turquoise table and delicious food

Instamoment from "Rossopomodoro":  The oh-so-cute "Pizza makes you Beautiful" mirror

Instamoment from "Brighton":  Beautiful, colorful, slightly cloudy Brighton

Instamoment from "TBC":  Our delicious pancakes, and the best ever fresh orange juice

Follow me at instagram (@anitafosen) for more photos and updates!

No comments:

Post a Comment