Monday 21 July 2014

LONDON SHOPPING

Selv om det ikke var shopping som var førsteprioritet på turen vår, er det ikke så lett å reise til London uten å ha noe ekstra med hjem i bagasjen. Vi sjekket ut kjøpesenteret Whitgift som ligger rett ved leiligheten vår i Croydon, og senere gikk vi i Oxford Street og andre steder i London for litt småshopping. Jeg prøver å handle minst mulig av klær og lignende for tiden, siden jeg snart skal flytte med bare to kofferter, men jeg hadde en liten liste over noen ting jeg trengte, og fikk heldigvis kjøpt mesteparten av dette!

Treningsshorts/tights fra PINK Victoria's Secret

Jeg måtte selvfølgelig ta en tur innom den store Victoria's Secret butikken når vi var i Oxford Street. I nederste etasje var merket/avdelingen PINK med mye fine treningsklær, noe jeg trengte litt nytt av. Jeg endte opp med denne stilige sykkelshorts/tightsen i blått, noe jeg synes var gøy siden jeg bare har svarte tightser fra før! Butiken hadde og en kampanje, som gjorde at jeg fikk med denne vannkoppen og den lille søte hunden, når jeg handlet noe fra PINK. 

17-month Journal fra Kate Spade

Jeg er avhengig av å ha system på ting, gjennom utallige lister, kalendere, planleggere osv. Jeg er veldig glad i å bruke iCal kalenderen på macen/mobilen, men jeg tenkte også at jeg ville ha en journal som jeg kunne ha med meg i vesken. Jeg fant denne fra Kate Spade først på nettsiden deres, og holdt på å bestille den, men tenkte at de kanskje hadde den i butikken deres i Covent Garden. Det hadde de heldigvis, så nå har jeg en perfekt journal til skoleåret, som starter med August 2014, og varer til Desember 2015. 

Solbriller fra River Island

Jeg er helt ubrukelig når det kommer til solbriller; jeg kjøper bare billige salgsbriller på H&M og andre steder, og knuser/knekker de som oftest veldig fort. Jeg hadde derfor ingen solbriller å ha med meg til London, og endte opp med å kjøpe noen der når jeg virkelig trengte de i den sterke solen. Disse fant jeg på River Island, det var det siste paret av de, og jeg synes de var skikkelig stilige! De minner litt om Wildfox-solbrillene jeg har likt lenge, med en søt liten tekst rundt glasset. 

T-shirt dress fra Primark

Vi stakk fort innom Primark i Croydon, hvor jeg skulle kjøpe meg billige sokker, strømpebukser, strikker osv. (spennende!). Jeg orket ikke å kikke gjennom alle klærne, og skulle egentlig bare kjøpe noen slike nødvendige billige ting fort, men når jeg skulle gå til kassen fikk jeg øye på denne "kjolen". Den hang med pysjene og natttøyet, og er nok mest sannsynlig ment som en enkel nattkjole, men jeg synes den var kul som en t-shirt dress. Jeg har lenge vært på utkikk etter en lett og behagelig lang t-skjorte som jeg kan bruke som kjole, men har ikke funnet noe før denne. Jeg har helst ønsket meg en med blå og hvite striper, men de jeg har funnet på butikker som Urban Outfitters, Topshop osv. har ikke vært noe fine på, mens denne var så enkel og kul, så jeg liker den skikkelig godt!


Ellers kjøpte jeg meg litt basic-ting på salg (mye salg over alt!), og jeg er veldig fornøyd! Nå er det bare til å begynne å finne fram hva jeg skal ha med meg til London, og hva som skal bli igjen her i Norge i første omgang. Så det blir nok ikke noe mer shopping før flytting, jeg har bare to kofferter som skal fylles med alt jeg vil ha med til leiligheten vår!


No comments:

Post a Comment