Tuesday 22 July 2014

LONDON FOOD: JAMIE OLIVER'S SECRET BASEMENT BAR

Jeg gleder meg virkelig til å flytte ned til London og prøve ut diverse kafeér, restauranter, barer osv. og dele bilder og minner fra mine favoritter! Men, før jeg flytter ned, har jeg allerede et par steder som jeg allerede kan skrive litt om. Jeg har allerede skrevet et lite innlegg om London Zoo, som jeg anbefaler alle å ta en tur innom, og i kveld tenkte jeg at jeg skulle dele en restaurant/bar. 

Jamie Oliver's Secret Basement Bar er en restaurant/bar som jeg har besøkt to ganger. Første gangen var vi bare på utkikk etter en plass vi kunne ta noe å drikke raskt, under klasseturen vår til London. Mens vi satt i den koselige kjeller-baren så vi at mange rundt oss hadde mat som så kjempegod ut, og vi fant raskt ut at det var en Jamie Oliver restaurant vi befant oss på! Derfor ville jeg stikke tilbake dit denne gangen jeg var i London, og prøve ut maten. 

Jeg spiste en utrolig god kyllingrett (som skulle være "ekstremt spicy", men som egentlig var veldig mild, utenom den store chilibiten oppå potetene) og Simon spiste en fantastisk pizza, som jeg endte opp med å spise restene til. I tillegg hadde vi en cider til maten, det vi drakk der sist gang, som er utrolig god! Menyen er ikke så ekstremt stor, men det er en god del å velge i både når det kommer til mat (mye tradisjonell britisk + pizza, hamburger...) og drikke (alkoholfritt, vin, øl/cider, cocktails...). Prisene er og ganske rimelige, litt dyrere enn andre steder i London, men det er en bar i Covent Garden, og det er Jamie Oliver, så det er verdt det. Lokalet er utrolig koselig og gjennomført interiørmessig, og det er brettspill og kokebøker rundt omkring på bordene. Det er en veldig avslappet atmosfære, og kul indie/rock/britisk musikk generelt, spilles. Det er og gratis WiFi her!

(Jeg skal prøve å ta litt bedre bilder neste gang jeg er der, dette er digital-kamera bilder i et rom med lite lys)

* Instamoment: * 
Follow me @anitafosen for more Instagram updates

What: Jamie Oliver's Secret Basement Bar, Covent Garden
Where: Covent Garden, with the Jamie Oliver Italian Restaurant (which is always full), there is a small door down to the secret basement bar-restaurant (where there are not that many people!)
Price: £££££  (10 for main dishes, £5-10 for drinks)

No comments:

Post a Comment