Tuesday 8 July 2014

BEST PANCAKES EVER

Fra "mat-instagramen min" @student.freshfood

I kveld er det tilbake på jobb igjen, og "ferien min er slutt". Jeg har jo fortsatt en del dager og helger fri, og neste uke reiser vi jo til London i 4 dager, men selve ferien min fra jobb er slutt. Den siste uken har jeg ikke oppdatert så mye, fordi jeg ikke har hatt så mye å oppdatere om. Mens typen har vært på jobb hver dag, har jeg vært mye hjemme. Men jeg har hatt en veldig produktiv uke hjemme, jeg har nemlig trent mye, lest mye og laget mye mat. Jeg har spist hjemmelaget gode frokoster, lunsjer, middager og desserter. Det jeg har lagt meg mest, er pannekaker, med min favorittoppskrift. Den er enkel, rask, økonomisk og sunn, og det går veldig fort å lage noen pannekaker. De kan spises uten noe på, eller kombineres med mye godt. De siste dagene har jeg elsket å lagt meg stekte bananer i karamelsaus, med litt kokos, til. Kjempegodt og enkelt!


(Egentlig dobbel oppskrift, lager ca. 6 pannekaker/ 2 porsjoner):
♥ 4 ss mel
♥ 2 ts bakepulver
2 egg
♥ 2 ss yoghurt (naturell eller gresk)
♥ 1/2 banan (hvis du vil)
Frukt/ bær/ nøtter til tilbehør


Bare bland alle ingrediensene og stek små pannekaker i litt smør/ olje. Når det kommer bobler på de, kan du snu de. Spis de sammen med for eksempel friske bær og frukt.


Noen flere oppskrifter dere ønsker? 

No comments:

Post a Comment