Friday 20 June 2014

FRIDAY BRUNCH

Etter mye styr og stress på fly og flyplassen i går kom jeg meg endelig frem og hjem til huset i Mesaieed. Jeg var så utslitt at jeg bare la meg til å sove, og våknet tidlig i dag til brunch. Vi kjørte ut klokken tolv til Ritz Carlton hotel og hadde brunch med god mat og drikke der til klokken fire. Det deilige med å gå på brunch på slike internasjonale hotell (utenom all den fantastisk gode maten!) er at jeg kan kle meg "europeisk" og ikke trenger å dekke meg til, slik jeg må alle andre steder jeg er i Qatar. Så jeg brukte annledningen til å ta på meg den nye yndlingskjolen min fra bikbok:

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Kjole fra Bikbok - Smykke fra Kate Spade -  Klokke fra Seiko - Armbånd fra Gullsouqen Qatar - Sko fra Din Sko

Jeg elsker å gå på fredagsbrunch her i Qatar, noe som er en vanlig tradisjon her. Jeg har prøvt brunchen på tre hoteller, Mariott, Grand Hyatt og Ritz Carlton, og synes alt er veldig bra! Min personlige favoritt er brunchen på Mariott på grunn av det store utvalget av forskjellig mat, både italiensk, asiatisk, mexikansk og mye annet. Men i dag var vi på Ritz Carlton og hadde "full brunch" som inkluderer vin, øl, champagne og annen alkohol, så det var deilig med litt god vin og drikke til maten. På brunch er det da alkoholservering og godtatt med "europeiske klær" som ikke dekker skuldre og knær, noe som er veldig herlig.

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
- Bilder fra brunchen i dag, på Ritz Carlton Hotel -

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic
- Bilder fra brunch på Mariott hotell, tidligere i år -

Hva: Brunch, med alt fra kald fiskemat til varmretter som pasta og kjøtt, pluss mye gode desserter! Med eller uten alkohol.
Hvor: Ritz Carlton Hotel (på bildene), Mariott Hotel (min favoritt!), Grand Hyatt Hotel eller andre flotte hoteller her nede.
Pris: 250-400 QR (avhengig av om du skal ha regular, bubbly (champagne) eller full (vin, champagne, øl og annen alkohol).

No comments:

Post a Comment